Kom je wel eens in het tuincentrum in september? Je zou daar bijna vergeten dat je in de herfst nog bijna álles kunt planten. Niet alleen bloembollen, maar ook vaste planten, struiken en bomen. Dus oók vaste planten die in de lente- en zomer bloeien. Alleen kun je daarvoor beter even naar een echte kweker gaan of naar een plantenmarkt. De kweker heeft ze nog op voorraad. Terwijl die planten in het tuincentrum nauwelijks nog te krijgen zijn. Een gemiste kans!
Zoals ik al zei: In de herfst kun je bijna álles planten. De grond is nog warm en er valt genoeg regen. Ze hebben daardoor na aanplant veel minder verzorging nodig dan wanneer je in de lente plant. Veel makkelijker dus voor jou. De jonge planten zullen nog wortels maken voordat het winter wordt. En volgend voorjaar hebben ze dan al een voorsprong. Je tuin is meteen al een stuk volwassener en mooier. Je planten zijn al sterker.
Dus waarom zou je wachten? Herfst is de beste planttijd! Je kunt je tuin nu al mooi maken voor het volgend jaar.
PS: geen idee hoe je moet aanplanten en hoe je andere veel voorkomende klusjes doet in de tuin? Geen probleem: ik leer je in 9 eenvoudige en praktische lessen wat je moet weten als tuinstarter. Doe mee met ‘Expeditie Droomtuin: jouw online route naar tuinsucces’. Geschikt voor tuinstarters en voor alle tuiniers die blijven twijfelen of ze het wel goed doen. En vraag je je af of zo’n online cursus wel wat voor je is, begin dan met de mini-training. Dan kun je het uitproberen.

Geef een reactie